Mattjorv.. Eller snarare kaos!

Den här lilla Malte. Han är som lite speciell när det gäller det mesta. Men just nu är maten nog det jobbigaste.

Frukost. Han väljer vad han ska ha, typ fil och flingor, jag tar fram filen men då visar det sig att filpaketet är fel (nytt märke..) och han blir hysterisk och skriker. Han vägrar äta den.
För lite flingor. Vill ha mer. Får inte, han har redan mycket. Men han bryter ihop och kastar saker. SKA ha mer.
Men taaaa mer flingor då!!!
Mer flingor. Äter 15% av frukosten..

Middag. Får välja själv tallrik/vi väljer =kaos.
Vi sätter fram maten innan han kommer det bordet/han sätter själv =nåt är fel (fel färg på maten, för lite, för blandat eller vad som helst) och det blir katastrof.

Kvällsfika samma som frukost.
Varenda jävla måltid vrålar han. Och inte lite heller. Står och tokdrar mig i benen, skriker och vrålar.

Och ska bli matad. -Maaaaata mig mamma!
Sen vrålar han tills jag matar honom. Matar jag inte så äter han inte.

Försöka ignorera funkar absolut inte. Blir värre. Försöka avleda går inte heller. Svälta honom..?

Jag blir fan galen!


Kommentarer
Postat av: moster

Oj oj, han verkar vara i en värsting trots period, förstår att ni snart bävar eller kanske redan gör det, bävar för varje måltid...kämpa på, blir säkert bättring på det..

2013-03-17 @ 09:13:40
URL: http://gwm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0