Krasch, bom, bang

Jag och Elias låg och pratade om adhd igår kväll. Jag berättar lite om vad adhd innebär (så att han ska förstå) och vad som blir svårare/jobbigare när man har adhd.

Han berättade att hans hjärna blir "krasch bom bang" i skolan när alla pratar i klassrummet. Han kan inte koppla bort alla ljud och fokusera på det han ska göra utan han hör ALLT som händer och hjärnan blir kaos.

Vi hade jättemysigt igår, han sov med mig i min säng, vi låg och pratade tills han somnade. Sen låg jag och tittade på honom en lång stund. När han sov så lungt, stilla. Det är inte ofta man ser honom lugn så jag passar på att titta på honom när han sover.
Älskade unge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0