Vuxen?

Kommer jag nånsin att bli vuxen? Äldre blir jag ju, men inte mognare.
Känner mig som en fjantig 15-åring utan mål i livet.
Liksom bara tar upp plats och skräpar omkring. Oviktig.
Dålig mamma. Orkar inte leka. Trött som satan.
Vill få ordning hemma, men inte gör jag nåt åt det. Dålig på att planera, passa tider, lämna in viktiga papper.
Har en dålig dag. Har inte sovit bra den senaste tiden, det märks på humöret. Humöret blir inte bättre av att barnen är sjuka, inte blir jag piggare heller.

Vill vara supermamman som orkar allt, laga mat, städa, leka och pyssla med barnen, vara ute och leka, vara glad jämt och liksom vara. Bra.
Hur fixar alla andra det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0