Att söva Malte

Har försökt allt. Han somnar ju efter ett tag men oftast med tjorv och gnäll. Från att han var liten vill han inte att man rör honom när han ska sova. Kanske hålla handen en stund men sen drar han bort handen och vänder sig om.
Försökt smeka på ryggen/över håret men nejnej, det tycker han inte om.
Ibland vill han kramas när han ska sova -Mamma, ska vi kramas? Men inte pussas!
Men. Så har jag råkat komma på hur man får honom att slappna av och sen somna.
Han brukar klaga på skräp i ögat och vill att jag ska ta bort det. Så jag gnuggar hans öga (ögonlock) och han blir stilla direkt. Slappnar av. Och sen sover han.

Ibland klagar han på skräp i näsan och vill att jag ska ta bort det.. Visst, som den snälla mamma jag är så petar jag hans näsa. Mina fingar är ju gigantiska så dom kommer inte så långt in.. Men pillar lite på sidan av näsborren och hans ögon rullas bakåt, kroppen slappnar av och sen somnar han.

Varför har jag inte provat detta tidigare? Det möste väl vara vanliga sätt att få barn att sova? Berättar dom inte det på bvc?
-Jaha, din unge har svårt att somna, pilla ungen i näsan så ska du se att ungen somnar..


Kommentarer
Postat av: Peka

Han är ju lite egen den där lilla söta Palten <3

2013-01-07 @ 18:42:54
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0