Sömntjorv

Just när jag började tro på att Malte skulle sova hela nätter i sin säng så börjar han tjorva. Igen.
Han brukade ju vakna varje natt, komma till våran säng, ibland somnade han om ganska fort, men oftast tog det typ 1-3 timmar innan han äntligen somnade.

Nu har han börjat vakna igen. Kommer till våran säng med sin katt. Och tjatar om film. Han skaaaa se film, vrålar och vrålar. Brukar sätta på scooby doo och tro att han ska somna. Men nejnej, han är vaken tills filmen tar slut och vill se igen.
Oftast säger jag nej och stänger av, han vrålar, sätter på tv:n igen, jag säger nej, släcker av och drar ut kontakerna, han sätter i kontakterna igen, vrålar lite till, min hjärna konsr och han får ligga brevid mig i sängen och vråla/sparkas/tjata tills han somnar.

Inatt vaknade han vid 2, somnade om ganska fort men vaknade vid 4 igen och ville stiga upp.
Nej Malte, det är natt! Somna om!
Han somnade om och vaknade en stund senare och ville stiga upp.
Neeej Malte, det är NATT för guds skull!!
Men han trodde inte på mig utan fortsatte tjata.
Tillslut somnade han om och vaknade väl vid.. 9 kanske?

Och jag känner mig inte utsövd. Alls. Inte ens nästan.
Idag skulle ju bli en bättre dag än igår. Men hur? Gå ut en sväng kanske, rita lite eller spela nåt.
Måste bara orka upp från soffan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0