Negativ igen

Jag vet att jag gnäller och är negativ. Men ibland är det liksom skönt att få skriva av sig all frustration.
Mornarna är svinjobbiga.
Först försöka få Elias upp ur sängen, han vrålar som värsta tonåringen -Stick! Stäng dörren!
Det är sällan han kommer upp före 7:30, ibland vid 7:50.. Han är nog inte i tid till skolan många dagar i veckan.
Försöka få honom att äta frukost, klä på sig och borsta tänderna. Segt som sirap går det. Oftast klär jag på honom.

Nå men tillslut kommer han iväg till skolan efter många om och men.
Sen har vi den där Malte..
Förutom att han vrålar och gnäller medans jag försöker fixa i ordning Elias så går allt ultrasegt med honom.
Han ska göra allt enligt sina egna påhittade rutiner. Klä på sig i speciell ordning. Råkar jag göra fel så blir det utbrott delux och han klär av sig ALLT och ska börja om från början.
Samma med frukosten, ytterkläderna, vägen till dagis och hir jag lämnar honom på dagis. Blir nånting fel så blir det härdsmälta. På riktigt.
Ibland försöker jag verkligen att nej, nu är det bra! Det räcker nu! Det splar ingen roll om vi tog på täckisarna innan fleecetröjan!!! Du behöver inte vråla och klä av dig allting och börja om från början!!!!!!!!
Men.. Kaos kaos kaos.

Ibland tappa jag humöret. Kastar typ hans täckisar ut till hallen. Skriker rakt ut. Nä, jag gör aldrig honom illa, bara så ni vet. Men jäklar vad arg man blir tillslut. Tålamodet räcker inte hur långt som helst.

Idag fick jag även samtal från Elias fröken (hans ord. Fröken är ledig hela april) och då har Elias stuckit från skolan.. Han skulle ju hem efter skolan men hade stuckit typ 10 min innan dom skulle sluta. Han skulle bara till hallen och lägga en sak i ryggsäcken och sen kom han inte tillbaka till klassrummet.
Medans jag pratade med fröken så kom han hem.
Ja. Vad ska man säga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0