Hur gör man?!

Min älskade 7-åring är lite speciell. Alla barn är ju sånlart speciella, men han behöver lite extra hjälp och stöd än vissa andra. Behöver hjälp för att kunna sitta stilla i skolan, hjälp med sitt självförtoende som verkligen inte är på topp..
Hjärtat går nästan sönder när han säger saker som: -Jag kan inte! Jag är så dålig!
Eller när han berättar med tårar i ögonen att dom andra barnen i klassen tycker att han är jobbig. :(
Då gråter jag inombords. Vill göra allt bra, att han kan vara social som alla andra, att han skulle veta hur man får kontakt med dom andra barnen, att han skulle tro på sig själv.

Känns som jag har misslyckats som mamma. Men det gäller att hitta lösningar som funkar för honom. I skolan får dom prova sig fram vad som funkar för honom, idag hade han fått nån slags stressboll i skolan att pilla på så att han skulle sitta lite mer stilla. Han tyckte att det gick ganska bra.
Han VILL sitta stilla, men han kan inte helt enkelt. Han måste ha nåt annat att fokusera på, pilla med så kroppen inte hoppar runt överallt.

Och jag måste lära mig att hantera honom på bästa sätt. Det har ju inte blivit lättare när han är äldre precis..

På bilden sitter barnen och har en mysig kvällsfika med ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0