Att orka göra nåt

Nåt måste jag ju sysselsätta ungarna med nu när dom har sommarlov. Men vad? Vad orkar jag göra själv med barnen?
Låter kanske som att jag är skitlat (lite lat är jag ju) men att få dessa pojkar att göra sig iordning och komma ut brukar ta en eeevighet!
Elias vägrar det mesta, Malte vill glra det mesta men är så rackarns seeeeeg! Att äta upp sin lunch tar säkert 1 timme, sen försöka få honom att klä på sig (klär oftast på sig själv) tar evigheter, sen få honom att prova kissa tar även det en evighet.
Och inte att förglömma, mitt i allt detta bråkar dom som.. Ja, inte vet jag, bråkiga ungar. Nånstans här ska även jag göra mig klar, springer mellan att packa ryggsäcken, ta bort saxen från Malte som håller på att klippa min tröja.. Ta bort Elias som lagt sig garvande på en grinande Malte, sen bända bort Maltes händer som sitter stenhårt fast i Elias hår..

Tillslut är jag genomblöt av svett, ungarna skriker och bråkar, det börjar regna ute och jag ger upp.
Jag blir matt av tanken på att gå nånstans med dom.

Men idag tog vi oss ut ganska fort! Kan bero på att vi sket i att borsta tänderna och håret, bara slängde på oss lite (eller massor..) av kläder och gick ut på gården.

Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete om vi är inne resten av dagen..?! Visst inte?! Vi var ju ute typ en timme i den iskalla blåsten.

Och Malte är helt blöjfri förresten!! Har varit det några veckor nu, går förvånansvärt bra. Visst kissar han ner sig då och då (inte hemma) men att slippa köpa mer blöjor är ju fäääntääästik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0