Storhandling

Intressant va? Fast ungen var med fammo så det gick lite lättare att handla iaf. Man behövde som inte jaga en unge genom hela affären för att tillslut trycka ner honom i kundvagnen, som bara är för barn upp till 15 kg.. Nåja, förra gången var han faktiskt jätteduktig och hjälpte till och stoppa varor i vagnen, men han blir så fort less på allt han gör. Sitter inte still i många minuter när han ska göra nåt. Fast när vi spelade tårtspelet så var han ju faktiskt stilla i typ 20 minuter, jag blev ganska imponerad!

När vi var hos fammo för att sen hämta upp honom efter coop så sa fammo till Elias:

F- Älskar dig Elias!
E- Nej, jag älskar mamma!

Ingen annan får säga att dom älskar honom, bara mamma! Min lilla gullunge.. Det är bra, mammor är ju som bäst!
fast ibland kan det vara jobbigt när han skriker -Neeeej, mamma skaaaaa! När Jonne försöker göra nåt med honom.. Typ klä av/på, hjälpa med nånting.. Då är det kanske mindre roligt.

jaha, då ska jag väl ut i helgen igen.. Jag vet jag vet, hoja vilken dålig mamma som bara överger sitt barn å lämnar honom ensam med pappan!! Herregud, ring socialen någon!
Men jag tycker om att gå ut, träffa roliga människor, dricka mina öl och sånt. Gå på krogen, dyrt inträde och man kan knappt prata på hela stället för musiken är så jäkla hög, men jag gillar det. det är först nu på senare tid som jag tycker att det är ROLIGT att gå ut, annars har krogen varit tråååkig och.. Ja, tråkig helt enkelt, men nu har jag träffat massa roliga människor och haft roligt med massa folk.

Jaja, ska sluta tjata om det, det är ju trots allt bara.. Torsdag?? Idag! Trodde först att det var onsdag, men kom ju på att annonsbladet kom ju igår. Det är så man håller reda på dagarna..

Imorgon är sista dagen på dagis för ungen på ett tag, en vackas sportlov.. Hemma med sin stackars mamma. Undra om man måste sporta då? Undra om det är en sport att räkna hundbajs i skogen? Eller rymma från sin mamma?

Elias har förresten börjat vilja vänta ute själv när han är helt påklädd med ytterkläder och jag inte är färdig.. Så jag släpper ut honom på gården själv. jaja, dålig mamma igen! Men han står kvar när jag kommer ut efter typ 1 minut eller så.. Men han känner nog sig stor och duktig när han kan vänta ute alldeles själv.

Han börjar bli stor min unge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0