Jobbiga val :/

Jo, typ i-landsproblem, men skit samma.
Jonne ska börja jobba varannan vecka igen, eventuellt bara eftermiddagar och då är han ledig när barnen har lov.
Eller så fanns alternativet att jobba varannan vecka fast då em och fm blandat. Fast då jobba varje lov barnen har.
So far so good, blir nog bra vilket han än väljer. (han skulle välja idag så valet är kanske redan gjort)

Men sen. Om jag får jobb där jag är nu så jobbar jag nog isf varannan vecka fm och varannan em samt varannan helg. Så jobba samma helger = alltid ha barnvakt på helgen?!
Och då kunna åka iväg på våra lediga helger till typ Parakka eller iaf träffas på helgerna.
Eller jobba olika helger dvs ingen barnvakt men att typ aldrig träffas på helgerna och aldrig kunna åka iväg nånstans.

Får man gräva ner sig ett tag? Eller flytta ut till djungeln ett tag? Jobbigt att välja ju :(

Visst, det är väl såhär livet ser ut, men det är inte så jag vill att det ska se ut, jag vill kunna vara tillsammans med hela familjen, kunna åka bort över helgen eller bara vara tillsammans. Lediga


Kommentarer
Postat av: Peka

Det finns ju tydligen nattdagis här också!
Det är svårt att få 2 jobb att passa med dagistiderna :/
Eller kan du få jobba mindre?

2013-02-05 @ 11:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0