Det går framåt.. Väl?

Var på bup (utan elias) igår, dom berättade vad dom kommit fram till av vad dom hade sett, hur Elias tester gick, sammanställde de formulär som jag och Jonne hade fyllt i.

Som jag misstänkte (och har gjort det lääänge) så han han mest troligt adhd. Bup ställer inga diagnoser utan det får en läkare göra, vi skulle få en remiss här snart.

Jag kände en lättnad. Det var inte bara i min hjärna som det var något speciellt med Elias, det är inte mitt fel att han är som han är.
Dom pratade oxå om ev någon form av autism, pga att han inte patar så mycket med folk och har svårt för det sociala.

Men nu har vi kommit ett steg längre, sen får man försöka hjälpa honom på rätt sätt, både hemma och i skolan så det ska funka på bästa sätt för honom.
Skolan har redan gjort en del, de har anpassad en del grejer som inte riktigt funkade för Elias men som funkar bättre nu.
Känns skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0