Snart höst

Längtar till hösten, men ändå inte.. Vill ha tillbaka "vardagen" på jobbet och inte ha en massa tjorv där.
Ska bli skönt när skola/dagis börjar som vanligt igen.
Och nu hoppas jag att E får den hjälp han behöver, att det kommer funka för honom i skolan, att han får rätt medicin, att vi inte behöver få sååå många samtal från skolan/fritids..

Måste skaffa mig en stor dos tålamod, med barnen och även med andra människor, ibland är det svårt att låssas vara trevlig, svårt att orka göra det man ska, svårt att orka jobba.
Jobbar ju halvtid typ, men denna månaden är mitt schema så att typ alla timmar är dom två första veckorna..
Nästa vecka ska jag jobba 56.5 timmar.. Lär ju vara hyfsat slut efter det.. :/

Jag vet att dom flesta jobbar heltid, orkar med hem och familj efter det men JAG orkar inte det. Det går ganska bra på jobbet (förutom att jag blir snurrig och vet knappt vad jag gör, glömmer en massa och är allmänt senil) men sen när jag kommer hem så ör det som om någon slår ner mig, all trötthet kommer som en spark i magen, kroppen gör ont, hjärnan hänger inte med alls och det lilla tålamodet jag har är som bortblåst..


Kommentarer
Postat av: Nina

Hoppas det går bättre för Elias! Man måste inte orka allt. En sak i taget. Det riktiga jobbet är ju hemma och har man barn som behöver mer så Måste det ju gå. För att han ska få bättre förutsättningar i framtiden. Kram

2013-08-10 @ 09:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0