Nattliga äventyr

Kom hem efter 11,5 timmars jobb. Hem till två vakna ungar som har haft barnvakt. Mysigt att få träffa dom litegrann. Men jag var lite sliten. Nåja, vi lägger oss alla tillsammans i min säng och tittar en film, då kanske dom somnar.
Då börjar första bråket. Välja film. Dom har inte riktigt samma smak när det gäller film, men efter ett bra tag av bråk, skrik och lite slagsmål kom dom överrens om en film.
Bra bra, då kan vi lägga oss.

Vi tittar filmen utan några större problem, men när filmen är slut är alla fortfarande vakna.
Filmen stängs av. Och nånstans här börjar då kaoset.
Malte börjar vråla, ska se en annan film, ska spela på min mobil, täcket ligger fel, jag ligger på fel ställe, kudden är fel. Ingenting är rätt helt enkelt.
Han vrålar. Och vrålar. Och sliter i täcket. Nånstans här funderar jag på att emigrera till ryssland.
Vrålandet fortsätter. Och nu börjar Elias bli less, han har huvudvärk (kanske av medicinen?) och huvudvärken blir ju inte bättre av att Malte skriker.
Så Elias gråter, Malte skriker.
Elias flyttar tillbaka till sitt rum, gråtandes. Jag var tvungen att ta Malte till sovrummet igen, så Elias fick lite lugn och ro.
Elias gråter i sitt rum och Malte vrålar i sovrummet.

Jag drömmer mig bort. Vart som helst, djungeln, skogen eller en ensam fjälltopp.
Malte somnar, Elias oxå. Tillslut.

Idag är en ny dag. Kanske en bättre. Förhoppningsvis iaf.


Kommentarer
Postat av: Peka

Jag hade huvudvärk första dagarna eller om det var mer än en vecka kanske..
Härlig natt :/ <3

2013-04-14 @ 14:22:58
URL: http://pekasrosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0