Läxor..

Nu när Elias går i ettan så får han läxor. Matteläxa och läsläxa där man även ska svara på frågor om det man läst.
Han KAN allt, men självförtoendet är inte bra. Alls.
Han säger att han är dålig, att han inte kan, att han är sämst i världen.. :(
Det gör så ont i hjärtat när han säger så. Han är inte dålig på nåt vis! Han är Elias och det ska han få vara.
Blir nån bokstav/siffra fel så blir han jätteledsen och säger att han är så dålig. Det slutade med att jag fick skriva svaren och han fick säga vilken bokstav jag skulle skriva.
Hur ska vi göra med läxorna? Hur ska vi få honom att tro på sig själv?


Kommentarer
Postat av: moster

nååå lilla gubben, hjälper det att säga t honom, att om man kunde allt, skriva läsa räkna så skulle ingen behöva gå i skolan; man går i skolan för att lära sig..det har du säkert redan förklarat åt honom, vem/vad är det som får honom att tycka att han inte kan nåt? är det en klass där många redan kan läsa o skriva...när sebbe gick i 3-4:an fick jag göra som du gjorde...han sa vad jag skulle skriva el räkna, jag höll i pennan...vad gör man inte för sina älskade...

2012-09-27 @ 20:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0