Tålamodskrävande frukost..

Malte är lite (skitmycket!) envis. Det är frustrerande när han vill ha det på SITT vis och inget annat vis. Oftast har jag tålamod för detta, men när man sitter trött och grinig vid frukostbordet så är tålamodet minst sagt dåligt!

Först blev han galen när jag hade hällt upp flingor i hans fil, HAN skulle ju göra det! -Ta bort flingorna! Vrålar han gång på gång, kastar skeden och tänkte kasta tallriken men jag hann ta bort den. Sen ville han inte ha fil utan en macka.
Blev en finncrisp, han smörar själv, jag hjälper till när han ber om det, han smetar på leverpastej och jag hjälper till.
Sen vill han ha salami, visst visst, här får du.
Sen kommer han på att han vill ha kaviar under salamin som han just satt dit.. Han tar bort salamin och lite av leverpastejen följer med, kaaaaatastroooof!! Det ska vara leverpastej öööööverallt vrålar ungen och ger sig inte innan han får det. Jag ger mig för jag vill äta min frukost!
Nå sen ska jag hjälpa honom med kaviaren, den är nästan slut så det blir inte en hel linje med kaviar utan den blir lite bruten..
-Kaviaren är traaaaasig!!!! Vrålar han nu och jag känner hur mitt huvud börjar brinna och rök kommer ut från öronen!!

Snälla låt mig äta min frukost!! Har jag lust att vråla, men jag tänker "aaaandas, aaaandas"
Sen vill han att jag ska mata honom med filen, sure, då kanske jag får någon lugn minut iaf. Så det slutade med att han åt några skedar fil, kastade salamin på golvet (såklart med leverpastejen neråt..) drack inte upp sin nyponsoppa och hade en mamma som funderade på vilken sajt hon skulle sälja sitt barn på. Kiruna fyndtorg eller kiruna.cc kändes lockande.


Kommentarer
Postat av: Katja

Oj oj... Blir trött bara av att läsa;-)

2012-10-13 @ 09:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0