Utbrott..!

Min lilla envisa 2-åring kan få riktigt hysteriska utbrott. Kan fås av att han inte får som han vill. Nej, det finns ingen glass. *Utbrott*
jo, vi måste klä på oss när vi ska ut till snön. *Utbrott*
Nu ska vi åka hem från dagis/mommo/affären. *Utbrott*
sådär riktigt jäkla hysterisk, bankar huvudet, stampar i golvet, drar halvt sönder mina kläder-hysteriskt.
Småjobbigt. Faktiskt.
Speciellt när det pågår i typ 20 minuter och inget kan få honom att sluta. Inte när utbrottet väl har börjat. Försöker ge honom det han vill ha, distrahera honom eller nånting. Han fortsätter tills han är klar.
När han börjar bli lite lugnare (efter typ 10-20min) så går det att distrahera honom och bara *poff* så är han på glatt humör igen.
Men det är så f r u s t r e r a n d e .

Fast detta är ju inget i jämförelse mot utbrotten som en viss 6-åring i familjen kan få. Men det orkar jag inte ens gå in på, blir helt matt av tanken bara.

Men nu sover mina barn iaf, dom småsnarkar och gnyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0