Snart är det vår!

Härligt! Vara ute i solen (den kommer väl fram då och då iaf) åka kälke i backen här bakom, åka till Parakka och låta barnen springa fritt medans man själv sitter och njuter av vädret, grillar och lyssnar på musik.
Så skönt nu när Malte är större, att han kan leka själv när man är ute, han ramlar inte stup i kvarten och ligger där som en uppånervänd sköldpadda och väntar på att nån ska lyfta upp honom på benen igen.

Han springer, klättrar och leker. Härligt.

Fast ändå (på nåt konstigt jäkla sätt!) saknar jag att ha en bebis. Sitta och amma timmar i sträck, vakna en gång i timmen natten igenom för att bebisen vill amma (det här låter ju jobbigt, men med Malte njöt jag mest. Sjukt, jag vet)
Ha en bebis i armhålan när man somnade och vaknade, han var som ett plåster på mig dygnet runt. Bar honom i ssjal så mycket jag orkade, iaf i början när han var en pyttis. Sjal till dagis och hämta Elias så inga snorungar skulle gå och peta på honom med sina snoriga händer..
Sjal hemma så jag kunde vara med Elias fast Malte var gnällig.
Så underbart mysigt att vara nära nära.

För nu vill han absolut inte det! Han vill inte sova nära, han vill inte bli buren i sele/sjal, han vill göra allt själv!
Min självständiga lilla 2-åring. Envisare än anvisast. Tror att han klarar det mesta själv. Och det gör han oftast till min stora förvåning.. -Mamma, jag kan! Säger han.. Och jag låter honom såklart försöka. (om det nu inte är livsfarligt..) och efteråt får jag höra -Mamma, jag kunde!
Klart du kan mitt envisa lilla troll.


Kan minsann klippa och klistra.



Yes, I´m ugly.. Men min lilla mysiga svettpelle sover gott.
Får man skaffa en till bebis endast för att sjala? Är det skäl nog? Hoppas nästan det.. Finns ju miljoner fina (och dyra..) sjalar som jag vill ha! Men med en 2-åring som vägrar så är det ju lite onödigt slöseri med pengar.

Men ibland vill han, då får han sitta på min rygg i manducan när vi går till dagis. Mycket lättare än att släpa på en vagn eller kälke. Speciellt om det är en massa snö överallt.

Nä, vet ni vad, jag ska äta lunch och sen kanske dammsuga. Kaaaanske. Dammsugaren står ju framme och ikopplad så det kanske blir dammsugat idag. Malte dammsög imorse men inte så noga.. Måste lära upp honom lite bättre tror jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0