Barn är så härliga

Först bråkar dom hela dagen och jag ba -Ni är så söta när ni slåss, åh titta en bula i pannan av ramla-ur-skyddet av trä. Det var gulligt av dig Malte att märka brorsan.
Åhh Elias, det var så kul när du fällde krokben på Malte (tre gånger) så han slog sig. Inget näsblod denna gång?
Nåja, bättre lycka nästa gång.

Ni ser så charmiga ut med era klös- och bitmärken. Lixom kärleksmärken. Gulligt som fan

Okej Elias, spela du dator. Jaha Malte, du blev ocå sugen på att spela precis i samma ögonblick som Elias satte sig där?
Slå honom lite sött i ryggen och dra gärna honom i benen och skrik sådär gulligt.
Och fortsätt gärna skrika och vråla i soffan brevid mig i 45 minuter tills äggklockan ringer och det är din tur att spela.
Och när du spelar så får gärna Elias stå brevid dig och skratta åt dig för att han tycker att du är så dålig på att spela. Passa gärna på att slåss vid datorn oxå.
Det värmer så i mitt hjärta då.

När ni ska sova sen (i min säng) så får ni hemskt gärna hoppa i sängen, slåss och reta varandra så mycket det går. Ni förlorar ju en massa bråktimmar när ni sover så passa gärna på nu.
Och snälla gullungar, väck gärna varandra när den andre har somnat. Jag vill inte ha för mycket egentid på kvällen heller! Packa era väskor och sånt kan jag göra på morgonen.
Det är roligare att stressa.

Så mina härliga ungar. Sov så gott. När ni nu har tänkt att sova.

Och jo, när ni sover så får ni gärna fisa på mig. Det luktar så gott


Kommentarer
Postat av: Katja

Visst är det underbart med barn ;-)

2012-12-19 @ 22:00:02
Postat av: Lisa m

Hahaha! Förlåt, förstår att det är tufft men du skriver på ett så roligt sätt i detta inlägg :)

2013-01-06 @ 00:22:06
URL: http://mcitalo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0