Livet fortsätter

Med jobb, barnen, matlagning, städning, bråk, kaos och mys. Och jag njuter. Njuter av att ha mina två ungar (som gör mig galen mest hela tiden.. Men ändå) och har världens bästa sambo som jag älskar, uppskattar och hade kunnat göra allt för.
När man vet vad man kan förlora så värdesätter man det på ett helt annat sätt. Kanske jag inte visade hur mycket jag uppskattade honom tidigare, kanske tog jag honom för givet. Det ska jag aldrig mer göra, han är min andre hälft och jag vill inte ens tänka tanken på att leva utan honom.
Han och barnen är det som gör livet värt att leva, att få vara mamma, sambo och en Evelina, det är fan härligt.
 
Jag måste även börja älska mig själv. Tro på mig själv, tro att jag oxå är något, jag är bra på mitt sätt. Jag gör det jag kan för att få min familj att må bra.
 
Jag ska våga prata mer. Men det gå mycket bättre med det nu (mina piller för deppighet funkar även mot social fobi..) Jag vågar prata mer på jobbet och det känns så skönt. Att lixom inte alltid hålla på att ha ångest och tänka
-Men kan jag säga såhär..? Eller tror dom att jag är helt borta då?
Eller
-Vaaaarför sa jag sååå?? Nu kommer dom att tycka att jag är skittrög. Ångest ångest..
 
Nu säger jag liiite mer vad jag tycker iaf, fortfarande svårt att prata när det är fler människor, men det börjar gå bättre iaf.
 
Och jag är jäkligt imponerad över att jag har orkat jobba 75% denna sommar! Första (och kanske andra..?) veckan var jag helt slutkörd och ville gräva ner mig nånstans. Men det blev bättre och bättre och nu längtar jag näästan till jobbet. Trivs så jäkla bra på detta jobb, jättetrevliga, hjälpsamma kollegor, underbara gamlingar och bra chef :)
Men detta är sista helgen, sen behövs jag inte där längre :(
 
Nu blev det kanske lite väl långt, svammal om allt och inget. Ta aldrig någon för givet, visa uppskattning till dom du älskar innan det är försent.
Jag ska pussa på min gubbe när han kommer hem mitt i natten, skit i om jag är zombietrött på morgonen, det är fan värt det.
Älskar dig Jonne

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt! :)

2012-08-24 @ 19:15:56
URL: http://mcitalo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0