Sömnproblem?!

Jag blir trött.
Jag blir trött av att ligga i sängen och titta film. Känner mig rätt så pigg när jag lägger mig i sängen, men när en film sätter igång så känns det som om min hjärna stänger av eller nåt. Efter kanske 10 minuter (ibland mindre, ibland mer) så känner jag att jag blinkar väääldigt segt.. Missar några sekunder av filmen här och var och jag måste stänga av och sova istället.
En vanlig film får vi titta flera kvällar och man kommer aldrig riktigt in i filmen.

För ett tag sen så kunde jag titta säkert 2-3 filmer på raken utan att somna. (på kvällen då oxå)
Men somnade ändå inte av filmen utan efter att jag stängt av och tvingat mig själv att somna.

Varför är det så? Vet du? Eller du?
Jag är en periodare. Men oftast har jag perioder där jag har svårt att somna. När jag var gravid med Malte så brukade jag somna i förtexterna på filmerna.. (nej, är inte på smällen nu!)

Minns när jag och Jonne började träffas när jag brukade somna lagom till när bolibompa började på morgonen..
På den tiden hade jag svårt att somna, brukade väl somna vid 3-4 kanske.

Kanske börjar jag bli gammal? Jag ÄR gammal!! Hoja. Gammal kärring. Snart 30?!


Kommentarer
Postat av: Katja

Jag är oxå periodare. Fast av nån konstig anledning så somnar jag oftare än inte, alltså perioderna av bra sömn är fler än de med inte sömn. Men jag måste ha tv:n på, annars tar det lång tid innan jag somnar. Jag är INTE gammal.

2011-09-16 @ 09:00:47
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Peka

Då är vi tre!

Ibland funkar det bättre att spela tråkig patiens på telefonen och blunda mellan varven om det är för spännande på tv vill säga.

2011-09-16 @ 11:00:35
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0