Dag 3

Och även sista dagen som ensam mamma.

Imorse ville jag bara ligga kvar i sängen. Kände verkligen inte för att stiga upp 05:30.. Men tydligen gjorde Malte det.
Och helst ville jag inte gå till jobbet heller. Och inget annat för den delen heller.

Efter jobbet hämtade jag stora ungen och gick direkt till sporthallen och glodde när han hade brottning. Mamma hämtade Malte så jag slapp släpa med honom till sporthallen.

Snälla Malte, vakna när väckarklockan ringer istället för svinatidigt. Före 06 är det natt! Egentligen före 08 om jag fick bestämma.
Tänk att vara banlös och verkligen få sooova när man börjar sent på dagen. Eller 12 som jag börjar denna vecka.
När jag kommer till jobbet 12 så tycker folk att det låter så skööönt, då fick du sovmorgon!
Ehhh, nä. Verkligen inte. Inte en smula sovmorgon så långt ögat kan nå.

Men snart är ju Malte stor (han fyller ju ta mig tusan 2 år snart!) och han kanske kan börja stiga upp själv om ett år eller så.
Minns inte när Elias började stiga upp själv. Och med själv menar jag att man gick upp med honom, gav en flaska välling, slog på tv:n och gick å la sig igen.
Skulle jag göra så nu skulle Malte antingen tända eld på hela huset, måla om taket eller spola ner alla våra ögodelar i tossistolen.
Så jag väntar ett tag till.

Snart fyller ju jag år.. Funderar på att ha fest på lördagen då. Synd att man knappt känner några folk som man kan bjuda.
Vem vill komma?

Kommentarer
Postat av: Sofie

JAAAAG!

2011-11-08 @ 22:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0