Gå ner i vikt

Hur många gånger har jag egentligen tänkt att nuuu ska jag gå ner i vikt! Nu ska jag inte äta godis, äta nyttigt och blablablaaaa! Säkert en miljon gånger.

 

Men nu senast jag fick denna idé (Är det kanske lite mer än 2 veckor sen?) Så har det faktiskt funkat! Jag har inte gett upp efter 2 dagar och vräkt i mig godis.

Jag skippar ris, pasta och potatis (Okej, potatissallad har slunkit ner) och äter inte godis och skräpmat. Har nästan inget sug alls efter godis. (förutom nån dag här när jag var skiiithungrig, då smög sig godissuget till hjärnan)

Men jag har inte ätit godis under denna tid. Duktiga mig!

Åt några bitar smörgåstårta när det var kalas, men är det kalas så är det!

 

Har börjat jogga/promenera, känns skönt att röra på fläsket. Speciellt när man känner hur fläsket dallrar när man springer...!

Hoppas jag kan hålla motivationen uppe,vill helst gå ner iaf 5kg till, helst 10 kanske. Men helst av allt vill jag vara nöjd med mig själv, inte känna äckelkänslor när man ser sig i spegeln eller på foton..

Jag vill få bättre självförtroende, nu känns det som om alla stirrar på mig å tycker jag ser äcklig ut.. Magen hänger och slänger, ryggfläsket putar ut där under tröjan och dubbelhakan hänger där som en sopsäck.

Jag vill känna mig lite finare, kunna ha på mig vanliga byxor och slippa gå omkring i mjukisbyxor och leggings. Köpa mig ett par fina jeans som jag inte kvävs av.

Jag vill att barnen ska ha en mamma som orkar leka mer, kanske får bättre tålamod och är en smula gladare.

 

Här hade jag gått ner typ 10kg i vikt. Det var länge sen det där.. Så vill jag se ut igen. Men magen är hängigare nu, en till bebis har bott däroch töjt ut magen alldeles för mycket..

 

 


Kommentarer
Postat av: Peka

Faan alltså vad braaa du är :D

Kanske kanske kan jag också få lite motivation så vi inte ser ut som helan och halvan om ett tag!

2011-06-02 @ 22:53:22
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Katja & co

Bra jobbat:) Det är ju när man är hungrig som suget kommer. Gäller att hålla sig lagom mätt. Jag har inte haft motivation sedan nnan jul, inte gått upp nåt förrän möjlgen nåt kilo i Turklandet. Men jag vill ner några kilo till, och nu TROR jag det går bättre. Har hittat en gnutta motivation igen. Ska köra lte lchf men inte fullt ut. Vll kunna äta i princp allt, men nte alltid.

2011-06-02 @ 23:59:11
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Nina

Det känns mkt bättre när man börjar jogga!

2011-06-03 @ 09:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0