En härlig dag

Idag hade jag ett så härligt ögonblick. Eller det varade längre än ett ögonblick, men ändå.

Jag och Malte gick hand i hand här bakom vid gropen, solen sken, vinden fläktade lite och det var bara så.. Härligt. Just i denna stund glömde jag bort att han tokskrek när jag försökte laga mat, att han fick tag i en penna och ritade på tapeten, att han slängde saker omkring sig och skrek ännu mer.

Just då fanns bara vi, vi, solen och den fina utsikten.

 

Sen fick jag snabbt hoppa ut ur ögonblicket när han släppte min hand och skulle rusa in bland ett hav av brännässlor.

 

Solen har stekt även idag, svetten har runnit överallt och hela jag är ett klibbigt monster. En dusch vore ju nåt, men det spar jag till imorgon.

 

Elias for iväg till byn med sin mommo och kusin-Noa. Ganska skönt att vara enbarnsförälder, iaf på kvällen efter att Malte har somnat, då är det så lungt och skönt. Ingen som ska ha kvällsfika, hjälp med tv-spel, vägrar gå och lägga sig, skriker om han förlorar i tv-spelet..

Men på dagen är det nästan lättare om båda är här, dom underhåller varandra.. Ibland, eller så drar Malte Elias i håret tills Elias gråter. Men då hinner jag iaf gå på toa medans dom gapar på varandra. Nu förföljer malte mig vart jag än går, men när jag ligger på soffan så kan han leka för sig själv.. Inte helt fel, men ibland finns det behov av att laga mat eller gå på toa. Äh, får väl sluta äta så jag blir smal nångång.

 

64.0kg imorse! -4kg nudå.

Men det pendlar mellan 64-64.9 just nu. Jag väger mig varje dag.. Kan inte låta bli! Ska försöka att bara ställa mig på vågen en gång i veckan, eller två.. Eller tre...

Eller slänga ut vågen.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Peka

Eller så orkar man inte köpa nya batterier till vågen..(okej glömmer kanske)

2011-06-12 @ 00:48:33
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0