Trött eller vad?

Nu kommer jag att gnälla igen. Vill ni inte läsa så gör inte det. Jag behöver gnälla ibland. Eller nuförtiden typ jämt.

Jag känner mig bara så utsliten, stressad, ledsen, sur, grinig och alla andra otrevligheter man kan komma på.
Tackade ja till att jobba imorgon fast jag har ont i halsen, öronen och inte känner mig kry alls. Men vad gör man inte för lite pengar? Hade vi kunnat äta snö till frukost/lunch/middag så hade vi säkert gjort det för att spara pengar.
Men tydligen behöver barnen mat, blöjor, nya kläder, tak över huvudet och en och annan godispåse.

Råkade visst tacka ja till att jobba på söndag oxå. Ångrade mig i samma sekund som jag skickade iväg ett sms där det stod JA.
Skit oxå.
Men som sagt. Pengar. Måste jobba nu så jag kan vara ledig under jul utan att få megaångest.

Hur slipper jag ångesten över julen? Julklappar till alla barn (har inte köpt en enda) kläder, fixa lite mat, försöka att skippa alla sjukdomar under julen (magsjuka och vattkoppor verkar populärt att ha under julen)
Bara tanken på nånting juligt får mig att få ont i magen. Julpynt.. Vi jar en minigran som lyser i köket, en stjärna i fönstret och nån julig grej man sätter ljus i.
Ingrn adventsjulstake, ingen gran, inget julbak, inget annat.
Jo, en smällkaramell som Malte fick från dagis.
Enligt mamma så ska man ju ha en maaassa julpynt. För barnens skull.
Det skiter jag i nu. För min skull.

Nu måste jag försöka sova. Tycker ju att jag borde vara trött eftersom jag somnar vid 2-snåret varje kväll och stiger upp tidigt. Men nä. Kan ändå inte sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0