Vardagslivet

Nu har det börjat rulla på det där vardagslivet. Inte riktigt än för alla, men Elias har börjat skolan och Malte har börjat sin inskolning på dagis.
På torsdag börjar Jonne jobba och jag ska väl jobba nångång jag oxå.

Men just nu vill jag bara att tiden ska stanna en stund, helst gå bakåt oxå. Har så ont i hjärtat, det kommer aldrig gå över, kanske bli lite mindre hoppas jag. Tänka på alla fina minnen, titta på bilder (synd att vi har ny dator och typ inga bilder ALLS här, allt är på gamla datorn) och drömma sig bort en stund.
Men lite måste jag vara närvarande, inte i en drömvärld som ändå inte finns. Barnen behöver mig, deras liv rullar på ändå. Skola, dagis, äta, sova, leka, skita.

Började projekt rensa hallen idag, gick bra till en början. Tämde byrån och satte alla Elias kläder i den och in i hans rum, började rensa bort sommarkläder och allt som var för smått på barnen. Men nånstans där i mitten tog det plötsligt stopp.
Jag orkade inte rensa en pinal till. Så jag gick på stan en sväng, strosade runt i min ensamhet, köpte lite kläder åt barnen och försökte hitta byxor till mig. Men nejnej, hittade inga som passade till min degmage.

Mat.. "råkade" äta en halv fryspizza idag. Har även ätit lördagsgodis. Känns som om jag inte orkar bry mig om vad jag stoppar i mig. Antingen äter jag inget eller massor.
Men det blir väl bättre sen hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0