Inskrivning idag

På arbetsförmedlingen och inget annat. Kändes.. Otrevligt. Eller inte så att någon var otrevlig mot mig, men jag gillar inte af, jobbigt att gå dit då och då och prata i 5 minuter med någon som frågar typ:
-Vad har du sökt för jobb?
-Vad vill du jobba med?
Och sen, jaja, här får du en ny tid då jag ska ställa exakt samma frågor igen, hejdå.

Men imorgon ska jag jobba. Eftermiddag, ganska lungt och skönt. Sen att jag slutar 22:15, då det egentligen är sovdags är väl en annan sak. Det blir ju några kronor iaf.
Inte för att man blir rik att vara personlig assistent, snarare tvärtom.. Nästan iaf.

Tittar runt på ams efter jobb, men på nästan alla jag tittar på ska man ha körkort.. Varför, varför, vaaaaarför är jag så puckad å inte har körkort? Lat idiot. Fan.

Ibland undrar jag verkligen om jag är vuxen på riktigt, inget körkort, inget jobb, blyg, ser ut som en degklump och är allmänt puckad. Visst låter jag positiv?!
Måste vara af som har gjort mig på dåligt humör..

För nu är föräldraledigheten slut på riktigt, barnen ska börja dagis/skola nästa vecka och jag måste jobba, annars har vi inte råd med mat. Och mat känns som en halvviktig grej att ha hemma.
Tur att Malte har börjat kissa på pottan hemma så vi sparar några kronor på blöjor, för blöjor är inte billigt ska ni veta!

Att ha barn är inte särskilt billigt överhuvudtaget.. Dom vill ha mat, kläder, skor, blöjor, välling, tv-spel, lördagsgodis och tak över huvudet. Vilka krav alltså..
När jag var barn så fick vi mat på fredagar, fick gå 3 mil till skolan och hade plastpåsar som stövlar!
Men dagens barn är så bortskämda med riktiga kläder, här duger inga sopsäckar inte.
Och minsta ungen här hemma har bestämt sig för att det bara är vissa nappar han vill ha, nämligen den rosa, vita och ljusblåa, dom mörkblåa och gröna tar han inte i munnen. Nejnej.
Så dessa nappar börjar bli utslitna och då måste vi väl köpa nya i just dessa färger.
Eller sluta med napp, men det orkar JAG inte med nu, den funkar så bra som ljuddämpare när han är alldeles hysterisk och inget annat hjälper.
Han får väl sluta innan han börjar gymnasiet hade jag tänkt iaf.

Nu får jag avsluta innan detta blir en bok.

Kommentarer
Postat av: Nina

hahaha, degklumpar kan väl vara vuxna också..

och körkort, börja med det! man betalar ju inte allt i en klumpsumma. en jävligt bra investering om inte annat. och barn kan ha POTATISSÄCKAR till kläder, det är ett mkt skönt tyg och värmer gör det också. tutte ska silas ha i minst 3 år till vare sig han vill eller ej!

2011-08-17 @ 09:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0