Är det någon som läser?

Eller hänger alla bara på fb istället?

 

Idag hälsade vi på hos Nina, massor med barn, kaos och plättar. Malte var skittrött och ligger däckad i sängen nu.

Hunnit vara på coop med mamma och köpte gympaskor till Elias som han kan ha när han börjar med handboll imorgon. Eller bollekar heter det väl egentligen.

 

Såhär kan man se ut efter en middag bestående av ris och curry-kyckling. Han åt massor, även om riset är lite svårt att få i sig.. Han får riset i klumpar, men allting kan ju inte hamna i munnen heller..

 

För några dagar sen var Peka och Noa på besök och medans småpojkarna sov så byggde jag, Elias och Peka med lite lego.

Det är ju faktiskt roligt att bygga med lego, leta småbitar till en underlig bil, pillra med smågrejer och sånt. Men sen ville Elias LEKA med det oxå.. Ehhh.. Hur gör jag nu? Men lägligt nog vaknade Noa just då och legot fick flytta till Elias rum med stängd dörr. Sen har Elias lekt själv med legot i sin säng.

 

Jag är inte en lekmamma, jag kan inte leka med gubbar, det bara går inte, min hjärna fattar inte hur man gör längre. Ska man liksom -Ehh, hejhej, jag heter Olle och jag kan flyga.. Eller Hej jag heter Olle och nu måste jag sova i 18 timmar så du får leka själv.

Pyssla, läsa, rita och pussla kan jag göra. Synd att Elias vill göra det så sällan bara. Och när han väl gör det så är det bara i några minuter och sen är han färdig.

 


Kommentarer
Postat av: Peka

Klart man läser. Eller jag ialafall. Men det händer ju inte så mycket på denna blogg :P

Fast du har säkert mer bilder än mig ändå..haha.

Orkar så sällan föra över bilder till datorn och då är dom ju gamla redan..

2010-09-29 @ 23:05:40
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: jonne

Läser dagligen din blogg hjärtat i hopp om att du skrivit något nytt då jag inte kan besöka FB etc med jobbets datorer.

2010-09-30 @ 09:36:02
Postat av: nina

tror att vi lekte så länge med barbien och diverse själva så våra lekgener är uttömda, tyvärr.. Jag kan också sitta o pyssla och greja och måla, men när man ska leka så blir det ju lite trist..tur att dom har mostrar då kan jag tycka. Bra med kvällsaktiviteter för ungar. jaghar redan planerat att saga ska börja på stallet. det är inte alls mina egna drömmar jag vill förverkliga..

2010-09-30 @ 10:36:46
Postat av: Sofie

Jag läser alltid, jag är bara urusel på att kommentera...



Och nu tror jag bestämt att Adde måste få lite mer lego snart!

2010-09-30 @ 19:46:01
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Katja

Läser oxå såklart! Lego är kul att bygga, trist att leka med.... Gillar inte heller att leka. Louise har massa lego, vi ska sätta oss och bygga ihop hennes legohus som hon fick i present, men som blev undanstoppad för ingen ville bygga med lego på sommaren. Nu börjar det bli dax!

2010-09-30 @ 19:49:49
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: mamm

Joo, jag kollar typ varje dag må-fre....

2010-10-01 @ 08:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0