Sova, vad är det?

Sova 12 timmar per natt kanske inte många bebisar gör..
Eller vad vet jag, jag känner inte så många bebisar.
Min bebis sover iaf inte 12 timmar, han brukar sova i typ 9 timmar, sen vill han upp och leka, det vill inte jag.
Han vaknar mellan 3-5 gånger kanske och är ibland vaken lite längre mitt i natten för att snacka lite med sin mamma. Men jag är så tråkig, jag vill inte prata mitt i natten!
Men han brukar fatta vinken och somna efter ett tag. På morgonen känner man sig som om man har blivit överkörd av en lastbil. Eller vänta, det vet jag faktiskt inte hur det känns, men säkert såhär.

Elias däremot kan fortfarande blåsa på i 12 timmar. Men han är och har alltid varit vild och galen på dagen och sovit bra på natten. Oftast iaf, det finns ju undantag.

Malte däremot är lugn och fin på dagen (oftast ska man väl skriva, igår var en jobbig dag) och sover lite sämre på natten.

Kan man inte få ha en bebis som är glad på dagen och sover skitbra på natten?

Måste jag sluta amma och ge honom flaska så han ska sova bättre på natten? Fick förresten i honom nästan 100ml ersättning igår! Jag var chockad!

Snart hämtas Elias och ska till dagis, passar lagom.. Malte har snart sovit klart sin första vila och vill upp och leka.. Jippi, jag vill soooova!

Jonne ringde precis och säger att han snart är här för att hämta.. Och vad hör jag då om inte ett -Uääää från sovrummet. Jepp, Malte tajmar rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0