Vad har du gjort i sommar?

När Elias börjar dagis igen får han berätta vad han har gjort i sommar.

-Vi har varit i järnvägsparken säkert 5 gånger!
-Sen har jag spelat dator och tv-spel
-Joo, vi har varit på coop oxå!

Vilken härlig sommar ungen har haft.. Vill så gärna åka iväg, varför skulle vi köpa lägenhet nu på sommaren? Varför kan inte kbab släppa denna lägenhet tidigare? Och varför ska dom ha semesterstängt just nu? Öppnar igen 24 juli eller vad det nu var. Fanfanfan.

Eller vafan, vi kan väl lika gärna åka på semster, det finns ju ingen chans i världen att vi kan betala dubbla hyror i tre månader iaf. Vi kan lika gärna bli hemlösa och bo i en källare nånstans.


Kommentarer
Postat av: nina

flåt om jag låter gnällig men man måste ju inte åka nånstans för att ha det bra..inte åkte vi på långsemestrar när vi var små så himla ofta..men man hade välroligtändå,.jag menar det behöver man väl inte ha ångest för att barnen ska ha trist.klart att man själv vill byta miljö men vinner man inga miljoner så får man väl göra det bästa av det hela..det fixar nog sig.

2010-07-11 @ 20:09:05
Postat av: eve

Det är ju mest för min skull.. och för samvetets skull litegrann, jag vill komma bort och inte vara en surtant som sitter inlåst hela dagarna

2010-07-11 @ 20:21:52
Postat av: Sofie

Nog blir ni av med lägenheten tidigare, det är ju bostadsbrist och allt...

2010-07-11 @ 21:02:42
Postat av: nina

jaja..men järnvägsparken är ju så himla kul....å gratis...å..stadshuset kan man ju besöka...och....frasses......ja se det finns mkt i kiruna....kyrkan kanske??

2010-07-11 @ 22:28:16
Postat av: eve

Kyrkan, vilket bra tips! där kan jag nog släppa lös mina huliganer!

2010-07-11 @ 22:40:24
Postat av: Katja

Han har ju träffat sina kusiner!! Det är inte illa det. Inte bryr sig barn i den ålder inte, värre när de bli större, men då har ni vunnit massa pengar och kan åka vart ni vill. Leklandet, lekplatser, utomlands, är ju sak samma för barnen. Fast jag förstår att du vill åka nånstans!

2010-07-12 @ 18:03:54
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0