En härlig snart 5-åring..

Läste nånstans att när det nya syskonet blir ca 4-5 månader och tar allmer plats i familjen så kan storasyskonet reagera.. Har Elias oxå läst det nånstans?!
Han är halvt omöjlig, bråkar, skriker, lyssnar inte alls på vad man säger, eller ja, han bryr sig inte om vad vi säger.

-Nejneeej Elias, inte göra så!
-Nä, jag ska aaaaldrig göra det igen!

2 sekunder senare gör han samma sak.. Härliga tider. Försöker ge honom lite egentid med mig och Jonne, men det är tyvärr inte alltid man orkar, man vill bara låsa in honom på rummet och gå och sova! Men blir så trött av allt bråkande. Försöker ta det lungt utan att höja rösten men det är inte alltid det heller går..
Förhoppningsvis blir det bättre snart.

Nu har Elias börjat vilja vara en bebis oxå.. Han vill göra allt som Malte gör, om Malte får så får jag oxå.
Han vill oxå amma.. Men där tog det stopp, visst, han får ligga i famnen och låssas vara en bebis, ligga i spjälsängen ett tag går oxå bra, men amma, näpp nu räcker det! Nån måtta får det vara!

Nu sitter jag här och väntar på Jonne som har lämnat Elias på dagis och sen åkt och handlat lite. Han ska jobba natt så han är hemma och ska sova sen. Nattjobb.. Hoja hoja, inte roligt alls! Ja, för mig då..

Kommentarer
Postat av: mamm

Han kanske ska ha mer egen tid med bara mamma, när inte snorkisen är med

2010-04-14 @ 17:59:59
Postat av: eve

det vill han säkert, försöker men har inte alltid ork..

2010-04-14 @ 22:00:49
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Maria

Låt elias smaka bröstmjölk ur en mugg eller flaska det fick tindra och sen ville hon aldrig mer smaka.

2010-04-16 @ 06:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0