Gnälligt inlägg

Får man ge upp nu?
Får man lägga sig på golvet och gria och skrika att man inte vill längre?
Jag vill ge upp, jag vill verkligen det. Är så trött, orkeslös och mår verkligen skit helt enkelt.
Jag vet jag vet, jag får skylla mig själv. Men hade jag vetat hur det skulle kännas att vara gravid igen så hade jag nog låtit bli.
Elias hade fått bli ensambarn.
Men denna unge blir sista ungen, jag vägrar vara gravid igen. Aldrig mer säger jag bara. Aldrig.

Har nog aldrig mått så dåligt som jag gör nu.

Imorgon åker Jonne iväg till Haparanda och blir borta till ons kväll. Jag önskar redan nu att det vore tors.. Jag vet inte hur jag ska orka.
Var hemma med Elias idag och har ju även varit hela helgen med honom när Jonne jobbat och nu är jag trött. Jag orkar inte mer och det märker Elias. Han kan göra nästan vad som helst utan att jag reagerar, jag orkar helt enkelt inte. Han är väldigt understimulerad men vad ska jag göra? Jag orkar inte gå ut och leka, kanske i 5 minuter sen skriker min kropp efter vila.

Men imorgon blir det bussen till dagis och sen ska jag invadera Pekas lägenhet tills han ska hämtas.. Hoppas inte Peka ska göra annat bara.
Ons är ungen ledig å kjag å Peka ska träffa lite folk från sjalbarn, skoj att se lite andra folk än Elias..

Nu måste jag sova, hur bra det nu brukar gå.. Jag vill ha bort den här magen nu! Vill sova hur jag vill!!

Jaja, har väl gnällt färdigt för denna gång.

Kommentarer
Postat av: peka

Usch å fyyy! Varför är man så dum å skaffar sig den där magen?! klart du ska vara hos mig, det står i mitt planeringspapper faktikst.

2009-10-12 @ 23:01:06
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Katja

Fy... jag lider med dig. Min sista graviditet höll jag på dö. jag avskydde varenda minut, och ångrade verkligen vad vi ställt till med. Som tur är tar det ju faktiskt slut nångång. Jag vet, ingen tröst nu, men du har mina sympatier. Man får vara en trött och trist mamma när man är gravid!

2009-10-13 @ 17:20:42
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Katja

Ha ha, peka, ditt planeringspapper... det lät kul... är det en postit lapp eller?? Här kör vi med riktiga grejer när det gäller planering...

2009-10-13 @ 17:21:49
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0