Monopol!!

Spela inte monopol med mig! Speciellt inte när jag är trött.. Jag är en riktigt dålig förlorare och psykar mina medspelare (nästan..) till tårar! Eller iaf fejkar tårar hos mig så det går bra för mig.. Jag vet, jag är inte fullt normal, men vem vill vara som alla andra?! Man ska vara lite speciell så nån kommer ihåg en.

Elias sover som en stock och snart gör jag desamma. Tänk innan Elias kom så kunde man sova hur länge man ville när man var ledig! Var man trött så sov man helt enkelt. Nu är det inte lika enkelt. Men livet ska väl inte vara lekande lätt? Man ska väl ha lite utmaningar i livet. Elias är då defenitivt min utmaning, iaf en utmaning för mitt dåliga tålamod!! När jag är trött så försvinner mitt tålamod helt, vet inte hur jag ska få tillbaka det. Bli pigg kanske, men hur blir man det?

fast idag har det gått bra ändå trots min trötthet, har försökt aaandas, aaandas innan man säger åt Elias. Om han nu spottas, slåss, sparkas, kastar saker, kallar en för dumma saker osv osv.. Har försökt ignorera såna saker och prata om nåt helt annat. Om han nu inte gör nåt farligt som man känner att man vill tala om för honom.. Som att stoppa in småa föremål i munnen!
Ska snart 4-åringar göra sånt?! Elias tuggar på ALLT! Sladdar, leksaker, sina kläder, täcken,kuddar och.. Allt annat.

Idag fick vi frågan -Hur blir det regn?
Jaaa, molnen blir blöta och så ramlar regnet ner.. Eller? det är väl nåt sånt? Det var länge sen jag gick i skolan ska ni veta! Inte så lätt att svara på alla konstiga frågor, dom kan komma närsom helst och handla om vad som helst.

Nä, nu väntar väl det där tandborsten på mig. Min NYA snygga tandborste!

Kommentarer
Postat av: Nina

Nä jag hatar att spela mot dig...

men att vara på samma lag brukar däremot gå bra...då är man inte lika utsatt..

2009-03-29 @ 23:53:04
Postat av: Sofie

Är det nåt jag har lärt mig i yngre dagar så är det att inte spela mot dig! Om man ändå gör det så är det bäst att du får vinna..... Farligt farligt

2009-03-30 @ 10:02:57
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: carro

monopol är faktiskt en viktig grej, inte konstigt att man blir arg.

2009-03-30 @ 11:08:56
URL: http://carole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0