Hemtjänstat

Vaknade klockan 6 imorse, härligt värre.. Men var inte sådär jättetrött jag brukar vara. Iväg till jobbet sen, lag 1 på berga. Har faktiskt saknat hemtjänsten! Synd att jag glömde söka sommarjobb där bara.. Haha, senil som man är! Men då ringde jag bara samordningen för personliga assistenter och fick sommarjobb där istället. Men semester ska vi ha ändå! Om vi så ska leva på vatten å bröd resten av året! Vi behöver komma bort ett tag känns det som. Jonne är nog ganska så sliten av allt sitt jobbande, så ikväll får han spela data! Okej, det får han ju varje kväll om han vill förstås, om inte jag ska data..

Elias tittar på djungel George och garvar lite då och då, brukar nog jag oxå göra. Djungel George är ju väldigt mycket bättre än alla Dora och såna program.

Igår var vi å handlade (kul va?) för heeelqa veckan! Gjorde en matsedel för resten av veckan! Det ni!
Såhär ser den ut:

Mån: Tacos
Tis: Kött (hur Jonne ska tillaga köttet vet jag inte riktigt..)
Ons: Chili con carne (Har jag aldrig gillat, men kanske godare med hemmagjord)
Tors: Fetaostgratinerad kyckling
Fre: Köttfärssoppa
Lör: Spagetti+bacon
Sön: Pizza (gjord på dinkelmjöl)

Sen kanske vi kastar om dagarna å sånt, men det känns bra att ha en matlista för en vecka iaf. Inte lika duktig som 10-barnsfamiljen i "Familjen Annorlunda" som hade matlista för en månad.. men alltid en början.

Tvättstuga idag! Äntligen! Vi missade förra tiden å jag har inte många (bra) trollor kvar, Jonnes miljarder sockar är slut. Han byter ju en gång per dag.. Minst! Själv byter jag sockar ganska sällan.. Men mina luktar ju inte svett å äckel!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vart är fisken då? :) En hel vecka utan fisk....

2009-03-11 @ 12:47:49
Postat av: Sofie

Det är himla bra med matsedel. Vi brukar ha det, men oftast är vi för slöa.

Det blir billigare, och så är det skönt att veta vad man ska laga varenda dag.

Vi kastar alltid om dagarna, men det funkar ju det med.

2009-03-12 @ 06:25:14
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: eve

Fisken var slut i Kiruna... (Eller så är dt nån som inte gillar fisk, inte jag å Elias)

Å vi kastar om alla dagarna, men det går ju bra det.

2009-03-12 @ 07:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0