Sista natten!!

Ska bli skönt.. Inte för att jag anstränger mig jättemycket, finns ju som inte så mycket att göra. Men lite gör jag iaf. En sak som är jobbig.. Hålla sig vaken! Herregud, sitta framför tv:n med bara dåliga program och försöka hålla sig vaken.. Inte det lättaste.
Nåjå, efter en jobbig natt igår (eller det blir ju imorse) promenerade jag hem (jepp, tog 45 minuter!) alla sov när jag kom hem, gick på toa å började borsta tänderna när jag hör en nyvaken liten kille vakna och traska in på toaletten.

-Mamma, är du reeedan hemma?!

Ehhh, redan tycker du?! Här har jag kämpat i 11 timmar med att hålla mig sysselsatt, promenerat i lite blåst och snö i 45 minuter, kämpat mig upp för alla backar, ögonen värker, benen värker! Och du tycker att jag REDAN är hemma?! men så sa jag inte.. Sa bara -Jo, vill du ha välling?

Tvättdag idag till på köpet. Söndagar är bra tvättdagar, för vad ska man annars göra? Jag å Elias skulle ner till tvättstugan, jag hade två tvättkorgar och kunde inte hålla honom i handen. (han brukar vilja hålla handen när man går i trappor) Så jag sa till honom att nu får han gå själv, jag har så mycket grejer i händerna och kan inte hålla.

Då tittar han argt på mig och utbrister:

-Det var ju treeeevligt! Jaaaaja..

Lät väldigt ironiskt.. Men småbarn kan ju inte sånt.. Fast min unge är ju som han är så man vet ju aldrig.

Som sagt, promenerade ju hem idag från lompis. Gick förbi vprat gamla hus som inte alls ser ut som vårat gamla ruckel! Det är ju vitt å grönt! (tror jag det var..) Började tänka på den gamla goda tiden, när jaaaag var ung! När man klättrade upp på garagetaket och lyssnade på musik, hittade silverfiskar i sängen när jag hade rummet i källaren, den lilla röda tossin jag hade i mitt rum. (fan vilken lyx med egen toa! Okej, nu har vi ju två egna.. men jaja)
Kom sen till den stora backen mot rymdhuset däromkring.. Minns när vi (Vilka vi minns jag inte, men jag var med) hade varit på intan å köpt mjölk å tog sparken ner för backen med en väldig fart.. Plötsligt kommer en BIL och vi kör rätt in i en snöhög..
Minns oxå när jag (i fyllan å villan) gick hemåt ner för backen mitt i vintern och pratade i telefon, när jag plötsligt halkar, ramlar baklänges utan att ta emot mig å slog bakhuvudet i den glashala backen, telefonen åkte ner för halva backen å kvar ligger jag.. Vafan hände?!

Nä, nu ska jag leka lite med Elias innan jag måste jobba.. IGEN!

Kommentarer
Postat av: Nina

ja det var tider det..

det var du,jag och Peka som åkte den spark-färden..

2009-01-18 @ 18:50:16
Postat av: peka

Ja, den hemska sparkolyckan, konstigt att det inte stod i tidningen.. och stackars mej som satt längs fram.. Tur förresten att jag aldrig hade rummet där nere..silverfiskar i sängen, bläääääää

2009-01-18 @ 18:59:38
Postat av: Anonym

Jag vande mig vid silverfiskarna i sängen tillslut, puttade bort dom från sängen när jag skulle sova. Å jag tyckte det väl att det var peka å nina som var på sparken.. kanske har man en liten hjärnskada efter sparkolyckan..

2009-01-18 @ 19:30:41
Postat av: Nina

Ja liten och liten den märks av varje dag :S

men det var ju kul

2009-01-19 @ 09:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0