Marknad...

Så var det visst marknad här igen, å gissa vem som jobbar som vanligt?! Jepp.. Jaaag! Jobbade när det var marknad sist i Kiruna, även när det var marknad i Jukkas.. Varför ska jag alltid jobba när det är marknad?! Är det bara för att jag är så knäpp att jag gillar att gå på marknader?!
Hinner kanske gå en sväng efter att jag har vaknat å hämtat Elias på dagis.. Jobbar ju natt. Inte denna natt, är ju förkyld, men imorgon natt kanske jag är frisk nog att jobba.

Köpte en pysselbok till Elias idag, han pysslade i säkert.. 5 minuter. Som vanligt då alltså. Jag satt ju med honom såklart. Han skulle måla på en bild, men efter några drag med pennan så tittar han på bilden och säger:
-Jag kan inte måla.. Och ser ledsen ut.. Ja hoja, hur ska man lära sig rita om man aldrig gör det?! Han har aldrig gillat att måla riktigt, inte hans grej. Pyssla är han inte heller så förtjust i. På dagis pysslar han sällan. Men men, det kanske kommer nångång. På 4-årskontrollen "ska" man ju kunna rita huvudfotingar, undra vad som händer annars?! Kommer soc och hämtar honom till ett teckningsläger?! Kommer dom att slå mig? Nåja, den dagen den sorgen.

Vad jag fryyyser! Det är alltid kallt i våran lägenhet fast alla element är glödheta.. Undra om vi har några fönster.. Måste nästan kolla, har länge tyckt att dom ser misstänkt rena ut.. Kanske därför man vaknar i en snöhög?!

Kommentarer
Postat av: Nina

Be Jonne köpa munkar så det räcker ett år!frys in.slipper du fällanågra tårar för en missad marknad...misstänker att det är det du gråter över.P

2009-02-11 @ 12:33:30
Postat av: lisa

G´rattis på namnsdagen EVelina ! : )

2009-02-12 @ 12:14:59
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0