Sjukhuset

Idag var det alltså dags för sjukhuset med Elias.. Jag var ganska nervös, Elias brukar ju inte vara så himla förtjust i doktorer å sjukhuset i allmänhet. Nåväl, jag försökte låta så positiv som möjligt och Elias såg nästan fram emot att få komma till lassa. Jaja, till labbet gick vi, väntade i väntrummet en stund med en Elias med spring i benen. Fick komma in till en jättesnäll dam som skulle sticka min son i fingret! Hon berättade för Elias vad som skulle hända och stack sedan honom i fingret, Elias sa inte ett pip, inte sa han nånting när blodet började droppa från fingret heller. Ganska förvånad var jag allt.. Tanten som tog provet tyckte att Elias var jätteduktig. Å det var han oxå. Han var skitnöjd när vi gick därifrån, utan varken plåster eller klistermärke, det ville han absolut inte ha! Elias har nog aldrig haft ett riktigt plåster på sig. Klistermärken vill han aldrig ha när vi har varit hos doktorn, vet inte varför.. Han bara vill inte.

Nå efter allt detta så körde Jonne mig å Elias till badhuset och vi plaskade på i en timme. Varmt och skönt var det i lilla bassängen minsann! I det där plaskpoolen höll jag på att förfrysa.. Kallt som tusan! Kan dom inte ha liiite värme där?! Iaf i luften.. Och helt i vattnet oxå!

Var å kikade på nya lägenheten igår, men dom har inte hunnit så mycket precis. Garderobsdörrarna är ommålade, köket är målat det som ska vara vitt.. Sen.. Ja, det var väl det, eller väggarna är väl kanske spacklade å så.. Får se när man får flytta dit då, kanske detta år.. Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0