Långpromenad..

Kom på imorse när jag skulle gå med Elias till dagis att vagnen är i bilen.. Som Jonne hade på jobbet. Så vi tog en PROMENAD! Tog 25 minuter till borraragatan där vi hämtade den andra vagnen som vi inte har orkat hämta.. Jaja, men det var ju bra så vi tog vagnen därifrån till dagis. Hela vägen till dagis så lät Elias -Varför? -Va? Det var väl det enda han sa.. Fast miljarder gånger om, mitt huvud höll på att explodera! Vad jag än sa till honom så frågade han varför..

-Titta en sopbil!
-Varför?
-Nåå.. För att den hämtar skräp
-Varför det?
-Så skräpet kan åka till soptippen
-Varför då?

Sen kan det hålla på i evigheter.. Säger jag bara därför så frågar han varför om nåt annat.. Härligt med barn.


Var en sväng på bumerangen idag.. Å var bara tvuuuungen att köpa denna vagn! Mamma kommer att bli galen.. Haha.

 Men den var ju så fiin! Å bara 50:-


Igår.. Eller var det igår? Nåja, dagarna flyter lätt ihop när man är snurrig i skallen, så tuggade Elias på sitt Bamsetoy som han brukar göra. Men denna gång kom han till mig efter en stund..

-Mamma, titta vart mitt toy är!
-Vardå? (Ser att han börjar känna i håret och tänker bara neeeeej!!)
-I håret! Säger han med ett flin..

Jaha, det var ju bara att ta fram saxen och klippa bort.. Tur att det inte syns så mycket, dom ska ju fota gruppbilden på onsdag på dagis!






Kommentarer
Postat av: MAMMA

Vagnen: Oh My Gadd!

Ungen: En unge är inte normal om det inte då o då finns toy i håret...o om ungen inte kan säga VARFÖR!

2008-10-20 @ 18:33:52
Postat av: katja

Åh, nu behöver jag inte oroa mig för vagn när vi kommer... Jag klarar mig ju inte på EN vagn heller...

2008-10-20 @ 19:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0