3:o

Dålig mamma rapporterar:

Steg upp först vid nio, dåligt dåligt. Elias hade fått sin välling och såg på film iaf närjag masade mig upp från sängen. Orkade ta mig till soffan. Dåligt dåligt.

Elias leker själv med lego en stund, känner mig dålig, men han har ju roligt. Jag säger till Elias att jag är sjuk och måste vila en stund. Örat dunkar och i halsen känns det som om jag hade svalt rakblad när jag försöker prata.

Frukost orkar jag göra, när jag kliver upp frågar Elias -Är du frisk nu mamma?
-Nää, alltså.. Jag ska göra frukost.
Nå vi får i oss lite att äta, jag knaprar alvedon så kanske öronvärken släpper iaf.

Efter frukost sitter Elias vid datorn och jag lägger mig i soffan. Dålig mamma-varning!

Tar en treo efter några timmar, tar ett bubbelbad med ungen, försöker leka lite i badet, plaskar och hör knappt vad han säger.. Hå¨ll för ett öra, en stund gör inget, men efter några dagar ör det lite irriterande.. Höra sin egen hemska röst i huvudet när man pratar, höra sig själv tugga högt och ljudligt! Hemska ljud.

Nu äter Elias mandarin. Lunch kanske.. Måste nog göra nåt

Kommentarer
Postat av: peka

Äsch, vad ska man annars göra när man är sjuk?

2008-10-27 @ 16:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0