Är inte dagen slut snart?!

För jag är det.. Är så trött! Trött på att vara hemma med Elias, trött på att han inte vill sova eller ens vila lite längre stunder.. Trött på att jaga bort honom från kylskåpet, skafferiet å allt han nu gör. Less på att tvinga på honom kläderna när vi ska ut, han springer iväg, skriker, sparkar å slåss när man ska klä på honom å gå ut, man blir ju inte på bättre humör då direkt.. Jag är less.. Får man verkligen säga så utan att socialen kommer å hämtar ungen?! Jag lär väl märka om inte annat.. Men snart är det helg iaf, kan ingen komma å kidnappa mig då? Bara lite iaf.. Till nåt trevligt ställe där man har roligt och kan glömma bort hur dålig jag känner mig som mamma just nu. Glömmer bort hur ont i huvudet jag har, hur trött jag är och hur mycket jag skulle behöva göra hemma.

Nä, ingen bra dag för mig idag.. Sen kommer Jonne hem å då ska man börja ,med middag.. Hoja, måste man verkligen göra middag varenda dag?! Jonne är trött efter jobbet och jag är trött efter en heldag med Elias. Ingen vill laga mat men ändå måste man. Kanske får anställa en kock som lagar mat åt en?!

Sen måste man jaga runt en övertrött unge och försöka få på honom pyjamasen, han brukar gömma sig, skrika och slåss när han inte har sovit på dagen. Ja, sådär allmänt rolig blir han då. Vart har jag gömt min nanny då? Hon har väl flytt landet för länge sen iaf.

Kommentarer
Postat av: Nina

Låter som om du behöver en semester!

2008-03-13 @ 16:55:29
Postat av: Sofie

Verkligen. Mer semester till Eve!

2008-03-13 @ 17:34:21
URL: http://plutt.bloggagratis.se
Postat av: domi

JÄRNTABLETTER! och det fort! innan det blir alvarligt!!

2008-03-13 @ 18:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0