Fryyyser

Borde kanske klä på mig lite, men ska nog duscha snart så det är ju onödigt. Ska på vikariemöten idag, lite halvspännande sådär, får ju schema å sånt iaf.

Idag bråkade jag å Elias på morgonen, han ville INTE titta på Byggare Bob och stängde av tv:n, sen ville han VISST titta på den och var jättearg och skrek för att tv:n inte var på. Jag försökte sätta på tv:n men då blev han vansinnig och ville inte alls titta på tv.. Och så höll det på en bra stund. Ända tills jag skickade in honom på rummet så att han fick lugna ner sig.. Hoja, jag vet, dålig mamma. Men sen kom han ut efter några minuters skrikande och sa lite snyftande att han hade skrikit färdigt..

Jag och mitt tålamod orkade inte riktigt med en sån morgon.. Jag har sovit lite dåligt tror jag. Hade sån huvudvärk när jag vaknade. Jaja, skit i det nu.

Med Elias tutt-slutande går det ju skitbra! Han frågar inte efter tutten när han ska sova nu. Ibland kan han påpeka att nu är han stor och har slutat med tutte!! När han ligger i sängen. Lite svårt att varva ner, blir många -Mamma, jag är bajsis! Och då är man ju så illa tvungen att ta med honom på toa.. Han bajsar 1 av 5 gånger kanske då.. Pottan vägrar han ta in i rummet. Han vill ju vara stora killen å gå på toaletten.

Nu har han börjat vägra blöja oxå, kanske på tiden ändå. Igår hämtade jag honom från dagis utan blöja, var ute å lekte i en timme utan blöja och åkte till bumerangen med mamma utan blöja på honom. Han kissade i gräset där utanför, så det gick ju bra iaf. Han säger ju inte alltid till när han är kissis/bajsis, så man får fråga många gånger.. Men då blir han sur.

Nä, ska göra.. Öhh.. Skaaaaa.. Snart

Kommentarer
Postat av: Maria

Känner igen det där med att man i början måste fråga typ 100000ggr om dom måste på toa och ofta får man till svar "NEJ jag är INTEEEE kissis" iaf av tindra :-)

2008-06-03 @ 11:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0