Akuten..

Ja, sitter på jobbet i godan ro och glor lite på tv med två vakna tanter å väntar på att få sluta. (klockan var väl 20:30) Då ringer Jonne å säger att Elias visst hade ramlat hos min mamma och slagit lite hål i huvudet. Jahaaa, hur stort är det då måste jag ju fråga. Inte så stort och glipar inte så mycket.. Nähäää.. Det säger mig inte så mycket, vad ska man göra åt det då?! Säger åt honom att ringa och rådfråga på akuten, jag kan ju inget om sånt precis. Nåja, dom tyckte vi skulle åka in så dom fick kika på det. Jag går direkt från jobbet (tur att jag jobbar på lassa då..) till akuten. Elias och Jonne kommer dit.. Vi får gå in ganska direkt, men Elias tvärvägrar, skriker och vill springa därifrån!
Han kanske minns sina två turer på lassa.. En gång när han sydde två stygn i pannan å den andra när han hade lugninflammation.. Nåja, vi kommer in i ett rum iaf å en gubbe börjar kika i såret. Han var såå duktig min lilla unge, skrek till en början, men så började jag prata med honom om vad han hade gjort hela helgen och då verkade han glömma bort vad doktorn gjorde. Jaja, han blev limmad i skallen och vi fick åka hem. Varför hade dom inte kunnat säga att dom skulle limma så hade jag kunnat göra det hemma sen?! Nog funkar det väl med superlim?! Mommo borde väl veta...

Nu sover min unge iaf. Frågade honom när vi kom hem och han behöver blöja när han sover, till svar fick jag:

-Det behövs INTE! Och så viftade han samtidigt med pekfingret mot mig.. jaja, så nu ligger han  sängen utan blöja.. Å jag ska sova brevid honom.. Hoppas han inte pinkar på mig bara..

Nää, om man skulle sova lite nu. Jobbigt att borsta tänderna å ta ut linserna å hålla på bara.. Kan ingen komma å göra det åt mig?!

Kommentarer
Postat av: peka

Nåå, hoja stackars unge! han kommer se ut som Dalle när han blir stor, stora ärr överrallt.. Men inte sa mamma nåt om att ni vart på akuten när hon var här en sväng..

2008-07-28 @ 23:46:58
Postat av: Mysan

De e kul me barn! :P

2008-07-29 @ 15:27:54
URL: http://systerstrul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0