Lite långt..




Tänk när Elias var en liten (och gul) liten bebis. Då behövde man inte jaga honom, hota, muta, skrika (eller höja rösten menar jag..) eller så. Tänk vad lätt det var med en bebis egentligen! Ingen som trotsar och håller på.

Idag har han varit på sååå dåligt humör! Vi var ute en timme på förmiddagen, det gick hyfsat bra iaf, tills vi skulle gå in.. Det tar evigheter att få in honom, brukar sluta med att jag bär in en skrikande unge, grannarna måste ju tro att jag misshandlar honom! Hemma har han rivit ner allt som finns att riva ner, gjort allt han inte ska göra, han gillar inte denna dator. (Jonne tog ju med nya och jag har gammeldatorn som inte är så bra..) Hans spel hackar och alla hans favoriter finns ju inte kvar. Han kan heller inte kolla film på datorn och det finns inga bra filmer på datorn. Han vill ju se karlsson på taket!




Sen föyttade vi till denna lägenhet, ungen växte  (verkligen mycket!)  jag oxå för den delen.. Men bara på bredden. Han kunde röra på sig lite mer, var vaken mycket mer. Jag kommer knappt ihåg nånting av det ändå. Man kanske förtränger allt jobbigt så man ska våga skaffa fler ungar. Men min unge har väl alltid varit speciell, aldrig kunnat ligga stilla utan att få underhållning..





Sen blev det kallt och man fick klä på sig. Hoja, att klä på en unge som har börjat röra på sig mer.. Men det där var ju ingenting om man jämför med hur det är nu! Nu kan han ju springa iväg, åla sig ur alla grepp, slåss och bitas.. Ja.. Vad kul man kan ha.




Sen kom det en till kusin och släkten blev lite större.





Ibland var jag tvungen att åka på semster för att rensa hjärnan lite. (Här lite bakis hos Peka med kusinen..)




Tänderna kom och snart kanske man lär sig att bita..

     

Hyss kan man hitta på fast man är liten..



Äta själv är roligt..




Sen lär man sig att gå och allt blir lättare. (inte för mamma då!)


     


Ibland slår man sig oxå..

Nä, nu ska jag sluta med detta, hittade bara gamla bilderna på datorn som man inte har sett på ett tag så ni får ursäkta att det blev lite mycket bilder å sånt.

Klockan är nu 21:19 och jag hör hur Elias leker med lego i sitt rum.. Nåja, så länge han är kvar i sitt rum så är väl allting bra.


Kommentarer
Postat av: Nina

Han kanske blev gul för att du tittade så mkt på simpson när han var i magen, har du tänkt på det?

2008-01-19 @ 13:47:56
Postat av: gerda

Men det var kul att titta på bilder när han var mindre!

2008-01-19 @ 16:25:32
Postat av: Katja

Kul att se när liten blivit stor!! Har du köpt tyg till din kurs? Vad ska du sy? Har köpt mer tyg nu, ska bli mer byxor, kjolar, nattlinnen, sommarklänningar... Undra när jag ska hinna bara. Jo fleecekläder oxå...

2008-01-19 @ 22:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0