En dag på jobbet

Jepps, lata jag har jobbat idag. Ganska långt härifrån och det går ju bussar. Och mammor som hämtar oxå för den delen..

Denna avdelning var inte så bra som den andra.. Fröknarna var.. Inte så pratglada av sig direkt, alla höll sig på sin kant.. Typ. Men jag överlevde (som jag brukar) och här sitter jag, trött och eländig. Jonne och Elias leker i Elias rum, jag orkar inte se en till unge denna dag! Men jag måste ju vara med min egen. Han är ju ändå bara en unge. En unge som klättrar och skriker. Men igår och idag har han varit så snäll, inte så många utbrott, plockar undan efter sig utan att man behöver säga till, tvättat händerna utan att man behöver påminna, gjort det han ska helt enkelt. Såna dagar är härliga dagar.

Nu börjar min armont att gå över så jag ska nog träna imorgon tror jag. Skönt att gå mitt på dagen när det inte är så många på gymmet som man behöver slåss med. Man får tralla för sig själv (okej, inte tralla som i sjunga) och inte behöva vänta på att nån maskin ska bli ledig.

Nu är pojkarna här inne och härjar. Kan inte koncentrera mig så jag slutar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0