Äta äta äta!

Jag tänker på mat.. Ganska ofta. Snart ska vi äta kycklingsallad, köpte färdiggrillad kyckling på ica och så hackar vi en massa grönsaker och har soltorkad tomat till. Gott gott! Fast dom dära soltorkade grejerna vet jag inte om jag gillar, har nog smakat nångång och tyckt att det är sådääääär.. Men men, man får väl öva sina smaklökar lite.

Storheden storheden, gamla hederliga storheden. Toys r us var ju nytt, men fanns inte så mycket roligt, köpte bok och två cd-skivor till Elias.. Sen fanns det inte så mycket att hurra för. På ena sidan var allt rosa, spets, glittrigt och ännu mera rosa.. Hmm, kan detta vara tjejsidan kanske? Sen går man till andra sidan och där är allt mörkt, svart, grått och grönt.. Tom golven var pojk-flick-färgade. ja.. Så ska man hitta leksaker som Elias vill ha (Fifi, Dora, Pippi) så måste ma gå till tjejsidan, för inte kan väl pojkar leka med sånt?!
Köpte tjejbyxor till honom på hm oxå, för pojkbyxor är mest jeans, massa fickor och allmänt.. Pojkiga. Nog för att tjejkläderna är väldigt tjejiga, men kan finnas nåt som passar både där ibland.  Min unge har ju en rosa-vit jalsduk oxå! Mommo har sytt den å jag har en likadan!

Nä, maten är nog färdig snart, Peka står å slavar i köket.. Fast jag hackade ju grönsakerna iaf.

Kommentarer
Postat av: domi

sytt o sytt....halsdukarna är bara tillklippta!
skitfrän bild på ellen mellan benen-elias!

2008-02-24 @ 11:15:00
Postat av: katja

visst blir man nästan lite anti toys R us när de är så himla uppdelat.... glitter och rosa, svart och mörka monster, nä, fy. De har ju en unisex del på lindex, med några plagg, all kids heter den, skulle köpa ett brunt linne med djur, den fanns i rosa oxå, med tillhörande underbyxor, till de bruna var det boxerkalling, till de rosa trosor, tjohejsan vad unisex!!

2008-02-24 @ 12:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0