Min unge

 (Lite gammal bild, men ändå min unge)

Hur kan jag bli en bättre mamma för dig min lilla gullunge? Hur ska jag göra för att bli det? Leka mer med dig? Inte säga nej så ofta? Inte bli arg när du gör mig galen? Ge dig allt du vill ha?

Jag vill bli en bättre mamma än jag är nu. Känner mig som en.. Tråkig, dålig, puckad och idiotisk mamma. Jag älskar dig mer än mitt eget liv, skulle kunna hoppa ner från eiffeltornet för dig. Skulle simma genom ett hav av hajar för dig.
Du är mitt allt, hur skulle livet vara om du inte fanns?

Jag är inte perfekt, jag är långt från perfekt. Kommer du att hata mig när du blir större? Kommer du att rymma hemifrån för att jag är en sån dålig mamma?

Känner mig inte bara som en dålig mamma, utan som en dålig människa. Är inte den människa jag egentligen vill vra. Vill kunna prata med folk utan att få hjärtklappning och vilja dö, vill kunna gå på min sons lucia utan att vilja springa in på toa å grina. Jag trivs inte bland mycket folk, kan inte prata med folk, blir skräckslagen när jag tänker på att dom andra föräldrarna kanske pratar med mig. Satt å läste böcker för barnen istället. Ville bort, långt bort.

Nä, ska inte svamla mer nu. Ska sova

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoja, så känner ju nästan jag också. Jag vill också kunna prata med folk... Bara vara lite... normal, för en gångs skull.

Men om nån är en dålig mamma så är det väl ändå jag! Jag leker knappt med adde och de gånger vi väl går ut är det bara för att skotta....

2008-12-14 @ 08:46:05
URL: http://plutt.bloggagratis.se
Postat av: Mossan

Sluta svammla! Man är en bra mamma när man älskar sitt barn och vill det väl!

2008-12-14 @ 12:43:08
Postat av: Nina

Men vem gillar massa okända föräldrar??

2008-12-14 @ 16:02:29
Postat av: peka

Man är väl ingen dålig mamma för att man inte leker. och säger att dom hatar sina föräldrar gör väl dom flesta ungar. eller för att man säger nej, man säger ju det för barnets bästa. och det fattar ingen unge..så dom får väl tro att man hatar en tills dom är vuxna..

2008-12-14 @ 19:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0