Äntligen!!

Hoppas nu att det funkar allting då..

Vaknade imorse av att Jonne ville visa en sak.. Jahaaa, lite tveksamt följde jag med, man vet ju aldrig vad som kan vänta.. Men han skulle tvätta händerna så kom detta vatten ut:

  Väääldigt mysigt må jag säga!! Fast nu finns inget varmvatten alls, försöker man få varmvatten så pruttar den lite men det kommer inget.. Tur att jag duschade igår.. Hade inget varmvatten på eftermiddagen heller, men det kom tillbaka en sväng på kvällen så då passade jag på att skrubba mig lite.

Igår gjorde jag å Elias lasange, Jonne jobbade sent å kom väl hem vid 18:30 nåt, så jag å Elias gjorde middagen. Elias rörde om själv i köttfärsen, kryddade lite.. Eller ganska mycket blev det, men det smakade bra ändå.

 Han kanske blir kock när han blir stor.. Vid sidan av hans datajobb då kanske. Min unge ska bli datasnille och göra mig rik!! Hoppas han inte flyttar härifrån.. Han får bo hemma resten av livet tror jag.. Mammas lilla pojke! Hoja, han fyller snart 3 år! Har jag haft honom så länge? Låter som jag har haft ett husdjur.. Men det är ju delvis sant, han kanske är min lilla minigris?!

 Här är han nyfödd.. Tänk att det snart är 3 år sedan vi åkte till Gällivare med ungen på insidan?! Kommer ihåg när vi kom fram till Gällivare och Jonne började fråga vilken väg vi skulle ta.. Jag som låg skikandes i baksätet fick sätta mig upp och börja kolla runt.. Men vi hittade fram tillslut och Jonne lämnade av mig vid ingången utan skor (kunde inte få på dom igen) medans han parkerade bilen.. Plingade på den där dumma klockan några gånger, tog ett tag innan nån kom, å hon luktade kaffe.. Ta din kafferast sen!! Hon tyckte jag skulle gå på toa å lämna urinprov.. Jo tjena, jag kan knappt stå upp.. Men när hon kände så var jag öppen 7 eller 8 cm och fick gå till en förlossningssal direkt. Och "plopp" så var han ute, okej inte riktigt, men det är så kladdigt och kletigt så man kan inte skriva om sånt här heller!
Minns lustgasen och minns att barnmorskan såg så bekant ut mitt i ruset.. Jag var nog lite hög då. Men ut kom han, skrikandes å allt! Solen sken ute och nu hade vi en bebis! En bebis som snart fyller 3.. Hoja, jag börjar bli gammal!

Kommentarer
Postat av: nina

aha..jag trodde etta tag att han var 3 o fyllde fyra----är så gammal o senil....

2008-04-01 @ 10:26:45
URL: http://ninokalainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0