Slut

Påsklovet är slut.
Mitt tålamod är slut.
Min ork är slut.

Barnen bråkar. Hela jävla tiden. Malte slår Elias, Elias slår Malte 100 gånger hårdare. Malte vill spela tv-spel med Elias. Elias vägrar. Malte gråter. Elias skriker. Elias slår Malte. Malte slår Elias. Elias slår Malte.

Dom leker nån sorts brottningslek. Elias är hårdhänt. Väldigt hårdhänt. Typ sparkar Malte, biter Malte eller knuffar ner honom i golvet. Malte slår Elias, Elias slår Malte.

Får man säga att man är less nu? För jag är så förbannat jävla skitless på alla jävla bråk, gnäll, tjat, skrik.
Malte har gnällt typ hela jävla dagen. Jag får inte gå utom synhåll. Då får han ett mega-utbrott. Gå på toa? Nejnej, inte utan en unge i famnen.
Klä på sig? Nejnej, ungen har åsikter om precis allt. -Neeeej mamma! Inte ta bort glasögonen/inte den tröjan/inte ha snodd!
Jag säger att jag visst får ha det, han tokvrålar och försöker slita av mig det jag inte får ha.

Nu ska han i säng iaf. Bara nästa unge kvar sen då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0