Brååååk!

Mina barn.. Ja dom är mina älsklingar och fantastiska, men dom brååååkar så mycket! Elias är vild och galen, när han är galen så blir Malte galen, när Malte blir galen blir Elias ännu mer galen för att Malte är galen.
Ja, ni hör ju, det funkar INTE! Dom driver mig till vansinne!!
Idag testade jag en ny sak (har läst nånstans)
Först pratade jag med dom om detta, att jag sätter äggklockan på 30min och under denna tid får dom INTE bråka, dom ska leka bra tillsammans, inte slåss, hjälpa varandra osv. Och vet ni vad?! Det FUNKADE! :O
Elias var på väg att bli galen några gånger men då påminde jag honom om vad vi kommit överrens om.
Sa han nåt dumt till Malte (eller var på väg..) så frågade jag honom vad han skulle kunna säga istället.
Typ:
Elias till Malte -Ge HIT den dääär!
Jag- Det där lät inte så trevligt, vad hade du kunnat säga istället?
Elias till Malte- Kan jag få den där av dig?

Elias var lugnare och Malte var lugnare.
Jag och Elias pratade om detta när Malte hade somnat, jag frågade vad han tyckte om det och hur det funkade. Han tyckte det var bra, han sa att Malte inte skrek så mycket under den tiden... Och då försökte jag förklara att Malte blir skrikig om han är skrikig.
(Elias var tom snäll mot Malte EFTER att klockan hade ringt!!) Lekte kurragömma hur länge som helst och han tyckte det var roligt även om Malte leker "fel" enligt honom.

Jag och Elias har haft det lungt och mysigt sen Malte somnade. Vi spelDe UNO två gånger, spelade nintendo ds, han visade mig genvägar på mario cart som jag aldrig sett.. Jag läste för honom och sen somnade han gott.

Jag är så jäkla glad för mina piller som gör att jag mår bättte. Jag orkar med mina barn, jag orkar leka, mysa, skratta, spela och helt enkelt vara den mamma jag vill vara. (försöker så gott jag kan iaf)


Kommentarer
Postat av: Katja

Smart med äggklockan! När vi gick en föräldrarkurs så fick vi tipset om det, fast tvärtom. Det var en bestämd tid som de FICK bråka, typ, nu sätter jag äggklockan på 15 minuter, nu ska ni bråka. Ingen kommer ju bråka såklart.... Fast vi testade det aldrig.

2012-04-05 @ 08:34:19
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0