Utan vatten då..

Man överlever ju utan att ha vatten eller kunna spola mellan 7-20 varje dag.. Men det är inte så kul ändå.
Visst, när jag är ensam hemma och behöver springa på dass i grannkåken så går det ju, kanske även när jag är ensam med båda barnen. Elias kan väl vara barnvakt några minuter medans jag pinkar.
Men som idag.. Jonne åker med Elias till brottningen och jag och Malte blir kvar här.
Måste jag verkligen ta med honom när jag ska pinka? Ta med honom till den pyttelilla toan som är i ett cykelförråd (!) eller lämna honom utanför så han kan springa upp för trappen och ut på gården.. Eller så håller jag mig, det är nog säkrast för alla.




Men att komma ihåg att inte skölja grönsakerna, tandborsten, Maltes alla tuttar är lite svårt att komma ihåg.. Tur att dom har satt stora röda lappar på toastolen, i handfatet och i diskhon så man inte ska glömma..
Får råkar man spola så kan man tydligen pajja rören som dom håller på att gjuta. Och då måste man betala.. Och det har jag verkligen ingen lust med.
Drömde tom en mardröm om allt detta! Att vi låg och och så hade Malte gått till toan och började spola i toan! Och jag skrek -Neeeej!! Men insåg ju att det var försent.. Såg pengarna flyga iväg..

Snart är det jul (om bara snön ville komma så man kan tro på det oxå) och det börjar väl bli dags att hitta julklappar. I år ska jag försöka vara miljövänlig och gå igenom förrådet och kanske hitta leksaker till dom mindre barnen.
Och med miljövänlig menar jag fattig som prioriterar mat istället för leksaker..

Kommentarer
Postat av: Peka

Kan ni inte förresten ha en hink i handfatet så ni iaf kan spola tutten och lite sånt? Och så häller ni ut den när det är okej, eller från balkongen!

2011-11-15 @ 15:39:44
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0