Egentligen ingen mening

Att skriva här alltså, vet inte ens om nån läser. Skit samma.

 

Var på besök på luossaskolan med Elias idag. Han har alltså blivit så stor att han ska börja i förskoleklass! Hur gick det till?!

Hur kommer det att gå? Han är ju min speciella pojke, lite sådär lagomt social inkompetent, lagom stökig och vill inte prata sådär överdrivet mycket.

Ibland märker jag att han inte är så lik barn i hans ålder.. Man ska ju inte jämföra barn, men det är svårt. Han känns ibland mycket yngre än vad han är. Hade utv.samtal och pratade lite om sånt, Elias fröken skulle ge mitt nummer åt.. Ja, vad hon nu var för någon, så man kan få prata med någon om Elias, få tips och råd om inte annat.

På senare tid har det blivit mer och mer jobbigt hemma, mer konflikter, mer utåtagerande från Elias. Mer spring i benen och mer högljutt..

 

Till hösten börjar även Malte på dagis, hoppas han kommer trivas. Jag har redan ångest.. Har vi valt rätt dagis? Kommer det att gå bra?

Hur får vi ekonomin att gå ihop? Måste vi leva på vatten och smulor? Ska barnen gå omkring klädda i billiga öb-sopsäckar?

 

Fick mitt schema för sommaren. Blev inte som jag trott, bara jobba 11 pass på dessa veckor.. Fan. Mindre pengar=mindre mat=hungriga barn=griniga barn=griniga föräldrar=världskrig!

 


Kommentarer
Postat av: Katja & co

Jag läser! Men hade tänkt skriva idag att TA BORT BLOGGEN om du nte ska skrva mer.... Och så hade du skrivit! Ja, hoja, jobbgt det där med oro och ångest. Tyvärr kommer det vara så så länge man har barn tror jag.... Alltid är det nåt. Men med bra samarbete med fröknar på skolan tror jag det kommer bli bra. Och ang. Malte, går nog oxå fin fint! Jobb vetetusan, hur ser det ut med jobb där? Kan du göra nåt annat? Typ läsa nåt och jobba lite?

2011-06-01 @ 09:32:05
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag läser också!

2011-06-02 @ 09:48:03
Postat av: Peka

Jag läser. När det väl finns nåt att läsa..

2011-06-02 @ 11:44:13
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Anonyma mamman

Katja har rätt..man oroar sig så länge man har barn!Jag har 4 barn, den yngsta fyller snart 25, men tror ni jag oroar mig mindre..ikke! Det hör nog till, annars vore livet för enkelt..

2011-06-05 @ 13:42:36
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

Hej :) Jag har en tävling där du kan vinna valfritt märkesplagg/produkt från märken som louis vuitton, ed hardy, gucci, converse osv. Klicka på länken här under för att komma till tävlingen om du vill vara med! :

http://vadfanskajagheta.se/2011/june/tavling-vinn-valfri-markesplaggprodukt.html#comment

2011-06-05 @ 14:43:58
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0